poniedziałek, 5 maja 2014

Nuda podczas biegania! - jak z nią walczyć?

Należę do osób, które szybko się wszystkim nudzą. Często zmieniam rodzaje treningów - od biegania przez jazdę na rowerze po tzw. dywanówki. Wszystko aby aktywność fizyczna się nie znudziła i żeby codziennie pokonywać własne bariery.

Do biegania przekonywałam się bardzo długo. W końcu pewnego dnia postanowiłam - zamawiam buty! I właśnie tak to się zaczęło. Wszyscy doskonale wiedzą, że początki są najtrudniejsze. Dla mnie ogromnym wyzwaniem było poradzenie sobie z własnymi myślami. Nie miałam problemów z kondycją podczas dystansów ok 3 km, ale bardzo mnie nudziło samo wykonywanie tej czynności. Postanowiłam to zmienić!

Dziś walczę o to aby pierwszy raz przebiec 10 km. Jestem coraz bliżej. Wczoraj pierwszy raz przebiegłam 7,5 km! Pomyślałam, że podzielę się z Wami tym w jaki sposób poradzić sobie z własnymi myślami podczas biegu i co zrobić, aby treningi się nie znudziły!


Muzyka!
Dla mnie to był strzał w dziesiątkę! Początko w moim ipodzie królowała muzyka szybka i rytmiczna, która dawała mi motywację do dalszego biegu. Ze względu na gust muzyczny po chwili zaczynało mnie to bardzo męczyć. Radzę Wam żebyście spróbowali co Jest dla Was najlepsze. Dziś podczas biegu słucham swoich ulubionych utworów. Istotne dla mnie jest to, że zajmują mi myśli. Skupiam się na ich tekstach, brzmieniu, a pokonywanie kilometrów jest znacznie przyjemniejsze! 

Znajdź rozmownego towarzysza!
Wszystko zależy od Ciebie. Jeśli wolisz biegać samemu - nic na siłę. Często jednak bardziej doświadczony biegacz może Ci pomóc. W moim przypadku rozmowa wpływa na jakość biegu. Gdy nie kontroluję oddechu - szybciej się męczę. Bardzo chętnie jednak wychodzę pobiegać z gadatliwymi towarzyszami. Dla nich rozmowa podczas treningu nie jest żadnym problemem. Dzięki ciekawym historiom, które mi opowiadają, nie myślę o tym jaki dystans chcę pokonać!




Zmieniaj trasę!
Dzięki temu możesz nie tylko poznać okolicę, ale przede wszystkim zapomnieć o rutynie. Z doświadczenia wiem, że wizja kolejnego treningu w tym samym miejscu odbiera ochotę na wyjście z domu! Polecam Wam również zmieniać nawierzchnię. Biegi po lesie czy po chodniku to zupełnie inny rodzaj frajdy!

Motywuj się!
Dobrym sposobem na  nudę podczas biegania jest odpowiednia dawka motywacji przed treningiem. Polecam Wam strony internetowe, blogi innych biegaczy czy aplikacje na Wasze telefony. Dzięki temu podczas treningu będziecie myśleć o swoich celach, a wszystkie myśli, które będą nakłaniać Was do powrotu do domu, odejdą w zapomnienie!


Dajcie znać w jaki sposób radzicie sobie z nudą podczas biegu! Bardzo chętnie wprowadzę Wasze sposoby do moich treningów! 

7 komentarzy:

  1. Muzyka jak najbardziej. Podczas spokojnych biegów, włączam sobie nawet audiobooki :) Biegniesz i przez godzinę czytasz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muzyka jest świetna od razu lepiej mi idzie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety na mnie muzyka nie działa, muszę mieć rozmownego towarzysza, albo jakieś myśli, które muszę sobie poukładać ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Komentarz wyżej bardzo słuszny - wiele myśli do poukładania to idealny sposób na nudę podczas joggingu ;)
    Super post!
    Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  5. zmiana trasy i muzyki najlepiej na mnie działa :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja próbowałam parokrotnie biegać i największą przeszkodzą jestem ja sama... mieszkam na wsi, gdzie wszyscy na wszystko patrzą a ja mam problem z tym, żeby reszta świata wiedziała, co robię i ćwiczę;/

    OdpowiedzUsuń